top of page
  • Skribentens bildLina Snitwongse

Sommaren innan

Uppdaterat: 2 sep. 2019

Förord: Nångång lär jag börja skriva så nu gör jag det. Till dig som läser; ha i åtanke att det här är första gången jag gör det här. Skriver och publicerar. Faktiskt mer skräckinjagande än man skulle kunna tro men nu kör vi osv.


Så här ligger det till: Bakomliggande tanke med bloggen är att folk här hemma ska få ta del av det jag är med om under mitt kommande år. Har även fått ett ambassadörsstipendium av YFU som innebär att jag ska publicera material till de som är nyfikna på att kasta sig iväg i det okända genom att delta i ett utbyte. Ska göra mitt bästa för att leverera.


Till saken: Mitt flyg till Zürich lyfter den 11e Augusti. Tänker jag för mycket på saken blir jag överdrivet sentimental över att lämna allt som finns här hemma. Förövrigt ser jag genuint fram emot att åka. Om man spolar tillbaka 5 månader till när jag satt i skolbiblioteket med det signerade och bindande avtalet som skulle skickas iväg kan man kort och gott säga att jag var en mosig hög av nervös. Fint att man har hunnit samla sig sen dess.


Sommaren flyter fram och dagarna går. Jobbar lite. Äter middagar hos farmor. Umgås med dom jag tycker om. Ser över praktiska grejer som berör avresan nångång ibland. Annars tar jag det som det kommer.



22.07.2019




65 visningar
Inlägg: Blog2_Post
bottom of page