top of page
  • Skribentens bildLina Snitwongse

Augusti - sånt som jag har gjort

Uppdaterat: 27 feb. 2020

Varit i "Züri" för första gången i mitt liv. Glass på Confiserie Sprügli och utsikten är från min värdsysters kontor i Prime Tower.


Simmat i die Aare, eller snarare hoppat i och sedan guppat med i strömmen. Finns en video här nedan tack vare Johanna och Antonia.




Börjat sakta bli en del av en familj som inte är min biologiska. Väldigt glad och tacksam för att jag hamnade i en sån bra värdfamilj. Här är bilder från när deras förra utbytesstudent, Iroha, var och hälsade på.


Varit på Open Air Bio och på cirkus. Också dessa för första gången i mitt liv.


Har lärt mig cykla på trafikerade vägar OCH i rondeller. Vilket är jätteläskigt. Faktiskt. Är inte van vid att förare inte tar så stor hänsyn till cyklister men knepet är att tänka att man själv är en bil och cykla i körfält, i rondeller och signalera med armarna vid minsta skiftning. Hittills är det två gubbar som har tutat och skrikit åt mig på schweizertyska. Man lär sig den hårda vägen osv.


Har lite brist på bilder så pausar här. Kram!

Inlägg: Blog2_Post
bottom of page